fredag den 30. november 2012

Hurtig og MEGET god chokolade"muffin" i mikrobølgeovnen!

Du skal starte med at finde et kæmpe krus, som du kan blande det hele i. Derefter blander du de tørre ingredienser sammen ( 4 spks. mel, 4 spsk. sukker, 2 spsk. kakao, 0,5 tsk. bagepulver og 1 tsk. vaniljesukker.) og blander dem godt sammen.  

Dernæst tilsætter du 1 æg og blander det godt sammen med en gaffel, og til sidst de andre "våde ingredienser (2 spsk. olie og 2 spsk. mælk) og rører det hele godt sammen.

Dejen skal ende med at se ca. sådan her ud!

Nu kommer du kruset i mikrobølgeoven med en tallerken under (så vi er klar på det værste kunne ske) og derefter sætter  mikrobølgeovnen på sit højeste wolt og lader den stå derinde i 3 min.

Ja den er lidt misformet, men det skal se sådan ud! (og se! tallerkenen hjalp) . Du tager den nu ud af kruset og får kagen ud på en tallerken.

Og wupti!!!! Ja den er måske ikke det kønneste at se på, men den smager himmelsk og er dejlig svampet. Prøv det!
Jeg har hørt og set videoer om de her mikrobølgeovnskager, men jeg har aldrig helt troet på, at den ville smage godt. Men der tog jeg fejl! Det smager guddommeligt (jeg overdriver ikke). Man kan selvfølgelig altid tilføje lidt ekstra såsom chokoladestykker, nødder mm. Men den smager også helt fint, som den er. 

- Cejanah

Ingen kommentarer:

Send en kommentar